napište nám objednavky@popapat.cz
nebo zavolejte +420 730 585 995

BlogČlánky

Jak připravit své tělo do plavek?

Léto se nekompromisně blíží a my pro Vás máme pár rad, jak zdravě shodit nadbytečná kila a připravit se tak na plavkovou sezónu. Není potřeba žádných drastických diet, odpírání či kouzelných pilulek, ani čajů. Stačí dodržovat základní principy zdravého stravování, používat selský rozum a výsledek se zaručeně dostaví!

Hned na úvod je velmi důležité uvědomit si jednu věc. Neexistují standardy krásného těla do plavek. Pokud se cítíme dobře v takovém těle, jaké máme, tak je všechno v pořádku. Cítit se spokojeně a nedělat si zbytečný stres, taktéž patří do zdravého životního stylu. Jestli nám však nějaká kila přebývají ještě z vánočního mlsání, tak se společně pojďme podívat, jak na ně.

Kalorický deficit

První krok, který musíme udělat, je analyzovat si náš jídelníček, respektive náš příjem potravy. Redukce váhy není žádná věda, ke které je zapotřebí vysokoškolského diplomu. Jde o jednoduchou matematickou bilanci. Ke snížení hmotnosti musí energetický výdej našeho těla převyšovat energetický příjem. Zjednodušeně řečeno, musíme vydat víc energie (pohyb, dýchání, trávení, mluvení, přemýšlení …) než sníst. V závorce jsou uvedeny aktivity (kromě pohybu), které spadají do tzv. bazálního metabolismu. To je množství energie, které naše tělo potřebuje k přežití.

Hodnota bazálního metabolismu se dá spočítat mnoha způsoby, ale nelze ji určit na desetinu přesně. Na internetu sice naleznete spoustu kalkulaček, které vám ORIENTAČNÍ hodnotu poskytnou, avšak musíte znát procentuální množství své tukové tkáně.

Pokud byste si měli z tohoto článku odnést jen jedinou věc, tak to bude právě tato – nikdy bychom neměli jíst méně, než je právě hodnota bazálního metabolismu!

Teď se dostáváme k otázce: „Jak si tedy vypočítat svůj redukční příjem?“ Na internetu můžete najít spoustu kalkulaček pro vypočítání svého příjmu. Tyto kalkulačky sice můžou být skvělým pomocníkem, ale je potřeba si uvědomit, že stejně jako Vám vypočítají pouze ORIENTAČNÍ hodnotu bazálního metabolismu, tak i váš kalorický příjem bude opět ORIENTAČNÍ. Ke zjištění přesného kalorického příjmu (redukčního, udržovacího či nabíracího) je potřeba znát mnohem více aspektů než pouze výšku, věk, váhu a počet tréninků, které do internetové kalkulačky zadáváte. Je nutné zohlednit vaši stravovací minulost, práci, spánek, stres a podobně. Jelikož internetová kalkulačka tyto informace nemá, tak se může stát, že vám ukáže naprosto nesmyslné číslo – často právě hodnotu nižší, než je váš bazální metabolismus. Pokud takto nízký příjem bude dlouhodobě dodržovat člověk, který nemá dostatečné znalosti o výživě, nezná makroživiny a nepoužívá selský rozum, může si zadělat na vážné zdravotní problémy. Už jen z tohoto důvodu je vhodné oslovit nějakého odborníka na tuto problematiku, který vám alespoň ze začátku může pomoci s vaším cílem.

Mohu zhubnout i bez počítaní kalorií?

Slyšeli jste někdy ve svém okolí někoho říkat věty typu: „Karel vyřadil pečivo, sladké nápoje, smažené jídlo a zhubnul i bez počítání kalorií!“? Po přečtení předchozích odstavců už vám je určitě jasné, že si takový člověk, vyřazením potravin plných cukrů a tuků, vytvořil kalorický deficit. Tím se dostáváme k odpovědi – ano, zhubnout bez počítání kalorií možné opravdu je. Avšak je stále stejně důležité, mít přehled o jednotlivých makroživinách a množství jídla, které za den sníme. Proto je i v tomto případě vhodné, kontaktovat odborníka, který nám pomůže s nastavením velikostí porcí. Pokud si takovou pomoc nemůžete, například z finančních důvodů, dovolit, je možné, že vaše hubnutí bude běh na delší trať.

Je důležité mít na paměti, že zdravé hubnutí není hotové během jednoho měsíce. Takové případy končí jojo efektem. Pomalý úbytek váhy nám zaručí, že došlo ke správné degradaci tukové tkáně v energii, kterou spálíme pohybem. Doporučujeme si vést záznamový deník, do kterého si zapisujeme denní příjem a pocity (nálady). Jednou týdně zapíšeme naši váhu a obvody těla. Váhu můžeme zapisovat i každý den, avšak tento postup v nás může vyvolat pocit, že se „nic“ neděje. Tělesná hmotnost během hubnutí dost často kolísá i směrem nahoru, což nás může na naší cestě demotivovat. Je nutno se pozorovat, protože v případě, že se nebude nic dít, můžeme kontrolovaně snížit příjem ještě o kousek, popř. zvýšit.

Další aspekty pomáhající k hubnutí

Aby našel tělo správně fungovalo i při hubnutí, je nutné, aby bylo „v pohodě“. Tomu dopomůžeme dostatečným příjmem tekutin a kvalitním spánkem. Tělo by mělo fungovat na nějakém periodickém základě, což znamená, že bychom měli chodit spát a vstávat zhruba ve stejný čas. Organismus při spánku plní nespočet úkolů, které během dne nestíhá. Relaxuje, srovnává myšlenky, regeneruje svaly apod. Pestrá a vyvážená strava je dalším důležitým aspektem. Pokud možno, nesnažte se jíst každý den ten samý jídelníček. Zaprvé si jej brzy zprotivíte a zadruhé nedodáte tělu úplně vše, co by rádo. Poslední věcí je pohyb! Procházky, běh, ježdění na kole, bruslích, cvičení, prostě cokoli, co máte rádi. Důležité je se cítit dobře, protože když je zdravá hlava, je zdravé i tělo.


Poslední změna: 15.05.2021 - 08:40 Zpět
Kolik denně utratíte za jídlo?
  • Snídaně 50,-
  • Dopolední svačina 30,-
  • Oběd 120,-
  • Odpolední svačina 30,-
  • Večeře 100,-
  • Příprava jídla 30,-
  • Celkem 360,-

Ušetřete čas a energii na přípravu a peníze za nákup surovin.
Zdravé krabičky již od 259 Kč/den s dovozem ZDARMA.


Vybrané příběhy zákazníků

Lucie Úřednice
Zobrazit
Lýdie důchodce
Zobrazit
Milan IT technik
Zobrazit
Karel Podnikatel
Zobrazit

Recenze našich zákazníků

Robert (Frýdek Místek)

Děkuji za dovoz krabiček, s jídlem jsem naprosto spokojený. Vyhovují mi jak porce tak možnost dovozu na kliku, nemusím tak být vždy u předání. Ze začátku jsem měl trošičku problém zvyknout si na pravidelnost, ale nyní mi to již takto naprosto vyhovuje. Doposud mi téměř vše chutnalo, takže bych rád v odběru pokračoval i v následujícím roce.

Marcela (Ostrava)
Dobrý den,
chtěla bych pochválit Vaše KRABIČKY- jste spolehliví, jídlo chutné a rozmanité. Při hubnoucím režimu, který jsem zvolila, jdou kila dolů. Nemusím se navíc starat, zda mám to či ono nakoupeno a čas strávený dříve v obchodě a přípravou jídla, mohu nyní věnovat relaxu po mé pracovní vytíženosti. Navíc vím, že jím pestrou a vyváženou stravu.
Marcela, Ostrava
Adéla (Ostrava)

Dobrý den, abych se přiznala, krabičky jsem si objednávala s vidinou, že ne vše zdravé mi bude chutnat. Teď můžu s lehkosti říct, že mé obavy byly zbytečné. Všechny jídla od vás mi chutnají a přešly mne chutě na smažená a nezdravá jídla. Za mne určitě doporučuji.

zobrazit všechny recenze
Jídelní lístek Pátek 01.07.2022

Snídaně: Bulka špaldová, sýr, paprika a salát
Svačina 1: Zeleninový salát s jogurtem
Oběd: Svíčková na smetaně, celozrnný knedlík
Svačina 2: Šunka plněná sýrovo-žampionovou směsí
Večeře: Vepřové maso na kapustě, vařené brambory
6. jídlo: Tmavý toustový chléb s cottage

Zobrazit týden Skrýt
Jídelní lístek
Klientská zóna

Zaregistrujte se do naší klientské zóny a získejte přehled nad svými objednávkami.

Zaregistrovat se Skrýt
Klientská zóna