napište nám objednavky@popapat.cz
nebo zavolejte +420 730 585 995

BlogČlánky

Musím vyřadit pečivo, abych zhubl?

Každý z nás už určitě slyšel někoho říkat, že zhubl po vyřazení pečiva nebo že pečivo je špatné a do redukčního jídelníčku se nehodí. Je tomu opravdu tak? Tento mýtus se v České republice a vlastně všude po světě drží velmi dlouho. Pojďme ho společně vyvrátit a říct si, jak to s pečivem doopravdy je.

Klíčem k hubnutí je kalorický deficit. Jednoduše řečeno – přijmete méně energie, než jí vydáte. Pokud si počítáte příjem kalorií, tak bude mnohem snazší, se do kalorického deficitu dostat, protože budete mít větší přehled o tom, co, a hlavně kolik toho přes den sníte. Zhubnout samozřejmě můžete i bez počítání kalorií, ale pokud nemáte aspoň základní přehled o makroživinách a kaloriích, je docela možné, že vám bude hubnutí trvat déle.

Sacharidy jako zdroj energie

Tím se dostáváme k tomu, jak někdo mohl zhubnout po vyřazení pečiva nebo klidně všech příloh dohromady. Vyřazením pečiva došlo k tomu, že daný člověk ubral množství energie, které denně přijímal, dostal se do kalorického deficitu a začal hubnout. Je důležité zmínit, že bychom měli přijímat všechny tři makroživiny (bílkoviny, tuky, sacharidy). Vyřazením příloh a pečiva se ochudíme o velké množství sacharidů, které jsou hlavním a také rychlým zdrojem energie. Bez sacharidů se cítíme více unavení, máme špatnou náladu a běžné fungování se stává obtížnějším. Takže ano, po vyřazení pečiva opravdu zhubnout můžete, ale není to nejlepší způsob, kterým byste měli svůj boj za štíhlým tělem zahájit.

Pokud chcete zhubnout zdravě, tak jednoduše odeberte pár gramů ze všech tří makroživin, čímž se sníží množství energie, které za den přijímáte a dostanete se do kalorického deficitu. Svoji pozornost bystě měli věnovat příjmu bílkovin, který by měl zůstat dostatečně vysoký (1,5 – 2 g bílkovin na kg tělesné hmotnosti). Jednoduše řečeno – místo tří plátků chleba ke snídani si dejte dva, k obědu zvolte místo tučného masa třeba kuřecí nebo krůtí, ke svačině vyměňte rohlík s marmeládou za jogurt s ovocem a oříšky, večer se zbytečně nepřecpávejte a uvidíte, že vám tyto malé, a hlavně rozumné krůčky pomohou s hubnutím.

(Ne)vhodné druhy pečiva

Po přečtení první části článku jste se dozvěděli, že pečivo v redukci jíst můžete. Nyní si ještě pojďme říct, jaké pečivo byste měli zvolit. Na trhu existuje spoustu druhů pečiva, ale ne každé je tak zdravé, jak se na první pohled může zdát. Na každém výrobku je uvedeno, z čeho se skládá. Pokud je na balení chleba napsáno, že je žitno-pšeničný, obsahuje vetší podíl žitné mouky a je vhodnější po něm sáhnout. Naopak u pšenično-žitného analogicky převažuje pšenice. Nejlepší volbou je žitné pečivo, které obsahuje hodně vlákniny, minerálních látek a vitamínů. Na obalech dále můžete najit označení:

Vícezrnné pečivo: Tento druh pečiva je vyroben z více druhů mouky, kde má nejčastěji největší podíl pšenice. Musí obsahovat alespoň 5 % jiné obiloviny, ale celozrnná mouka se v něm naopak vůbec vyskytovat nemusí.

Cereální pečivo: Cereální pečivo je z obilovin. Stejně jako u vícezrnného pečiva je nejčastěji z bílé mouky. Často bývá obarveno karamelem a posypáno semínky, aby vypadalo „zdravěji“.

Celozrnné pečivo: Celozrnné pečivo obsahuje minimálně 80 % celozrnné mouky a je umleté z celých zrn. Je sice náročnější na strávení, ale jeho velkou výhodou je, že obsahuje více vitamínů, minerálních látek a vlákniny. Tento druh pečiva je spolu se žitným pečivem nejlepší volbou.

 

Závěrem lze tedy říct, že pečivo vyřazovat nemusíte! Pozastavit byste se měli jen nad jeho výběrem. Doporučovali bychom vám sáhnout po celozrnném pečivu oproti vícezrnnému nebo cereálnímu pečivu, a pokud chcete pro své tělo úplně to nejlepší, dejte přednost žitnému pečivu.


Poslední změna: 02.12.2020 - 20:44 Zpět
Kolik denně utratíte za jídlo?
  • Snídaně 50,-
  • Dopolední svačina 30,-
  • Oběd 120,-
  • Odpolední svačina 30,-
  • Večeře 100,-
  • Příprava jídla 30,-
  • Celkem 360,-

Ušetřete čas a energii na přípravu a peníze za nákup surovin.
Zdravé krabičky již od 259 Kč/den s dovozem ZDARMA.


Vybrané příběhy zákazníků

Karel Podnikatel
Zobrazit
Lucie Úřednice
Zobrazit
Lýdie důchodce
Zobrazit
Milan IT technik
Zobrazit

Recenze našich zákazníků

Robert (Frýdek Místek)

Děkuji za dovoz krabiček, s jídlem jsem naprosto spokojený. Vyhovují mi jak porce tak možnost dovozu na kliku, nemusím tak být vždy u předání. Ze začátku jsem měl trošičku problém zvyknout si na pravidelnost, ale nyní mi to již takto naprosto vyhovuje. Doposud mi téměř vše chutnalo, takže bych rád v odběru pokračoval i v následujícím roce.

Adéla (Ostrava)

Dobrý den, abych se přiznala, krabičky jsem si objednávala s vidinou, že ne vše zdravé mi bude chutnat. Teď můžu s lehkosti říct, že mé obavy byly zbytečné. Všechny jídla od vás mi chutnají a přešly mne chutě na smažená a nezdravá jídla. Za mne určitě doporučuji.

Marcela (Ostrava)
Dobrý den,
chtěla bych pochválit Vaše KRABIČKY- jste spolehliví, jídlo chutné a rozmanité. Při hubnoucím režimu, který jsem zvolila, jdou kila dolů. Nemusím se navíc starat, zda mám to či ono nakoupeno a čas strávený dříve v obchodě a přípravou jídla, mohu nyní věnovat relaxu po mé pracovní vytíženosti. Navíc vím, že jím pestrou a vyváženou stravu.
Marcela, Ostrava
zobrazit všechny recenze
Jídelní lístek Pátek 01.07.2022

Snídaně: Bulka špaldová, sýr, paprika a salát
Svačina 1: Zeleninový salát s jogurtem
Oběd: Svíčková na smetaně, celozrnný knedlík
Svačina 2: Šunka plněná sýrovo-žampionovou směsí
Večeře: Vepřové maso na kapustě, vařené brambory
6. jídlo: Tmavý toustový chléb s cottage

Zobrazit týden Skrýt
Jídelní lístek
Klientská zóna

Zaregistrujte se do naší klientské zóny a získejte přehled nad svými objednávkami.

Zaregistrovat se Skrýt
Klientská zóna