napište nám objednavky@popapat.cz
nebo zavolejte +420 730 585 995

BlogČlánky

TOP 5 zdrojů zdravých tuků

Doby, kdy se lidé vyhýbali tukům a preferovali pouze sacharidy už jsou snad za námi. Příjem tuků je důležitý pro správnou funkci našeho organismu. Pojďme se společně v dnešním článku podívat na výběr těch nejlepších zdrojů zdravých tuků!

S vývojem názorů o zdravé výživě panovalo období, kdy lidé rádi vynechávali tuky. Nahrazovali je sacharidy v jakékoli formě, což vedlo k častějším nemocem a obezitě. Ať už byl jejich důvod vynechávání tuků jakýkoli, dnes už víme, že jsou nepostradatelnou složkou naší potravy. Pokud jste pravidelným čtenářem našich článků, tak jistě víte, že všechny makroživiny jsou nepostradatelné. A jestli ještě ne, doporučujeme přečíst předchozí články. Potraviny, které byly kdysi zavrhovány, se dnes dokonce označují jako superpotraviny. Nyní se společně podíváme na seznam těch nejlepších zdrojů.

  1. Avokádo

Člověk by řekl, že ovoce musí být plné sacharidů. Avokádo jde přesně proti této definici. Patří mezi ovoce a je plné tuků, převážně nenasycených! 100 g tohoto ovoce obsahuje 248 kcal, z toho 23 g tvoří tuky. Hlavní složkou je oleová kyselina, která je například obsažena i v olivovém oleji a je spojována s rozmanitými benefity na zdraví. Kromě tuků je avokádo plné minerálních látek (draslík, fosfor, železo, sodík, hořčík, zinek) a vitamínů (A, E, K, C, B komplex). Draslíku dokonce obsahuje více než banán, který je známý pro svůj vysoký obsah tohoto minerálu. Samo o sobě pomáhá avokádo snížit hladinu glykémie a cholesterolu.

  1. Sýry

Sýry jsou opravdu výživné. Mimo jiné, že obsahují hromadu proteinů, jsou plné zdravých tuků. Klasický 30% Eidam, který má snad v lednici každý, obsahuje na 100 g 263 kcal, z toho 15 g tuků. Tady se opravdu hodí zmínit i bílkoviny, kterých je na stejnou hmotnost 30 g. Jelikož se jedná o mléčný výrobek, je také plný vápníku, což má pozitivní vliv na zuby a kosti. Taktéž se v něm nachází vitamíny skupiny B, E a A. Z minerálů pak fosfor, zinek, draslík a hořčík. Pokud chceme méně kalorickou variantu, sáhneme po čerstvých sýrech, jako je typ cottage. Naopak pokud nám jde o vyšší hladinu tuků, zvolíme 45% Eidam či Goudu.

  1. Vejce

Vejce byly jedny z těch zakázaných potravin, a to kvůli jeho žloutku. V této části vejce se nachází tuky a cholesterol. Povídání o cholesterolu by bylo na samostatný článek. Ve zkratce slouží jako stavební jednotka nervů, buněk a některých hormonů. Jestliže bychom jej nepřijímali, tělo by jej stejně vyrobilo samo – řídí jeho syntézu podle příjmu ve stravě. Proto pokud nejste před fitness soutěží nebo v přísné redukční dietě, nemá smysl vynechávat žloutky. 1 vejce (55 g) obsahuje 83 kcal, z toho 6 g tuků (46 %). Cholesterolu je to pak 237 mg. Musíme zmínit, že z nutričního hlediska neexistuje potravina podobná vejci. Obsahuje vitaminy skupiny B, dále kys. listovou, A, D, E, K a C. Z minerálních látek jsou to draslík, fluor, jod, zinek, sodík, molybden, fosfor, železo, vápník, měď a chrom. Lze vidět, že je to opravdu výživná potravina.

  1. Ryby

Pokud nejsme fanoušci plné lžíce rybího tuku, pak ryby z kategorie tučných ryb, jsou tou správnou volbou. Do této skupiny se řadí losos, pstruh, makrela, sardinky a sledě. Ryby jsou zdrojem všem známé omega-3 mastné kyseliny, která má pozitivní vliv na srdce. Například 100 g lososa obsahuje 204 kcal, z toho 12 g tuků. Mimo tuky jsou ryby bohaté na bílkoviny, kde jich například losos obsahuje 22 g. Opět je tato potravina plná vitamínů a minerálních látek. Studie dále ukazují, že ryby v jídelníčku pomáhají v prevenci proti srdečním nemocem, rakovině, depresím, demenci a udržují správnou funkci štítné žlázy.

  1. Ořechy

Existuje celá řada druhů ořechů a je jen na nás, jaký si ke konzumaci zvolíme. Mandle, kešu, arašídy, pistácie dále para, lískové, makadamové, vlašské ořechy a další. Obecně lze říct, že je dobrý nápad druhy kombinovat. Ku příkladu mandle na 100 g obsahují 637 kcal, z toho 53 g tuků. Dále obsahují 20 g bílkovin, což zařazuje ořechy mezi nejlepší zdroje rostlinných bílkovin. Ořechy jsou plné vitamínu E a hořčíku, což je minerál, kterého má většina lidí nedostatek. Pokud zvolíme neloupanou variantu ořechů, dostaneme tak i velkou dávku vlákniny. Obdobně jako předešle zmíněné potraviny, obsahují ořechy spoustu vitamínů a minerálů.


Poslední změna: 06.03.2021 - 15:58 Zpět
Kolik denně utratíte za jídlo?
  • Snídaně 50,-
  • Dopolední svačina 30,-
  • Oběd 120,-
  • Odpolední svačina 30,-
  • Večeře 100,-
  • Příprava jídla 30,-
  • Celkem 360,-

Ušetřete čas a energii na přípravu a peníze za nákup surovin.
Zdravé krabičky již od 259 Kč/den s dovozem ZDARMA.


Vybrané příběhy zákazníků

Lucie Úřednice
Zobrazit
Karel Podnikatel
Zobrazit
Lýdie důchodce
Zobrazit
Milan IT technik
Zobrazit

Recenze našich zákazníků

Adéla (Ostrava)

Dobrý den, abych se přiznala, krabičky jsem si objednávala s vidinou, že ne vše zdravé mi bude chutnat. Teď můžu s lehkosti říct, že mé obavy byly zbytečné. Všechny jídla od vás mi chutnají a přešly mne chutě na smažená a nezdravá jídla. Za mne určitě doporučuji.

Robert (Frýdek Místek)

Děkuji za dovoz krabiček, s jídlem jsem naprosto spokojený. Vyhovují mi jak porce tak možnost dovozu na kliku, nemusím tak být vždy u předání. Ze začátku jsem měl trošičku problém zvyknout si na pravidelnost, ale nyní mi to již takto naprosto vyhovuje. Doposud mi téměř vše chutnalo, takže bych rád v odběru pokračoval i v následujícím roce.

Marcela (Ostrava)
Dobrý den,
chtěla bych pochválit Vaše KRABIČKY- jste spolehliví, jídlo chutné a rozmanité. Při hubnoucím režimu, který jsem zvolila, jdou kila dolů. Nemusím se navíc starat, zda mám to či ono nakoupeno a čas strávený dříve v obchodě a přípravou jídla, mohu nyní věnovat relaxu po mé pracovní vytíženosti. Navíc vím, že jím pestrou a vyváženou stravu.
Marcela, Ostrava
zobrazit všechny recenze
Jídelní lístek Pátek 01.07.2022

Snídaně: Bulka špaldová, sýr, paprika a salát
Svačina 1: Zeleninový salát s jogurtem
Oběd: Svíčková na smetaně, celozrnný knedlík
Svačina 2: Šunka plněná sýrovo-žampionovou směsí
Večeře: Vepřové maso na kapustě, vařené brambory
6. jídlo: Tmavý toustový chléb s cottage

Zobrazit týden Skrýt
Jídelní lístek
Klientská zóna

Zaregistrujte se do naší klientské zóny a získejte přehled nad svými objednávkami.

Zaregistrovat se Skrýt
Klientská zóna