napište nám objednavky@popapat.cz
nebo zavolejte +420 730 585 995

BlogČlánky

Začarovaný kruh aneb jak se zbavit přejídání

Přísné restrikce ve stravování jsou ve většině případů spouštěčem začarovaného kruhu, kdy chvíli dodržujeme „režim“ a za pár dní jsme zase na začátku cesty k vysněnému cíli. Tomuto scénáři se ale dá velmi snadno a chytře vyhnout. Dnes se společně podíváme na pár tipů, jak se přestat omezovat v jídle a trápit se s přejídáním.

Každý z nás se určitě alespoň jednou dostal do situace, kdy si nastavil tak přísnou změnu životního stylu, kterou vydržel sotva měsíc. Na začátku jsme byli motivovaní, naplánovali jsme si pohybovou aktivitu několikrát týdně, vyřadili všechno jídlo, které máme rádi a byli jsme přesvědčení, že takový režim zvládneme dlouhodobě dodržovat. S dobrým vnitřním pocitem jsme odmítali koláček ke kávě od babičky nebo společný oběd s rodinou. Nějaký čas jsme takové restrikce brali jako prostředek, který nás dostane k vysněné postavě, ale potom nám začalo být nepříjemné, že si nemůžeme dát jídlo, které jsme si zakázali. I přes veškerou snahu to vydržet, jsme nakonec podlehli a zakázanou potravinu si dali. V horším případě jsme si řekli: „Když jsem to dnes pokazil, tak budu po celý zbytek dne jíst, na co mám chuť a začnu od zítřka.“, čímž jsme dostali do začarovaného kruhu. Bohužel to nekončí jen výčitkami svědomí, ale mnohdy i omezováním se ve stravě další dny, abychom se za takový přešlap potrestali.

Jednou z příčin takového scénáře bývá rozdělování potravin na „dobré“ a „špatné“ či na „zdravé“ a „nezdravé“. Pokud sáhneme po nějaké špatné, nezdravé nebo zakázané potravině, tak máme tendenci veškerou snahu hodit za hlavu, protože si myslíme, že jsme všechno pokazili. Je důležité uvědomit si jednu věc – neexistují nezdravé nebo špatné potraviny, ale pouze nevhodné množství. Jako příklad můžeme uvést i obyčejnou vodu, která je nezbytná pro náš život, nikoho by nenapadlo říct, že je „nezdravá“, ale v nadměrném množství nám také dokáže uškodit.

Další příčinou přejídání bývá podhodnocení denního příjmu potravy, což jednoduše řečeno znamená, že jíme málo. Tento problém nastává buďto z nevědomosti nebo s vidinou rychlejších výsledků. V obou případech se bude opět jednat o neudržitelný režim, který dříve nebo později porušíme.

Jak se z toho tedy dostat ven?

  1. Nerozdělujte potraviny na „dobré“ a „špatné“, ale dopřejte si i to na co máte chuť

Zdravý životní styl neznamená, že se automaticky musíme vyhýbat všemu jídlu, které máme rádi. Víno s kamarádkou, dort na narozeninové oslavě nebo letní grilování s rodinou nám progres nepokazí. Pro naše tělo je mnohem větší zátěží stres, který z restrikcí máme než samotné jídlo, které se bojíme sníst.

Tip: Zkuste si vyčlenit jeden den v týdnu, kdy si dáte jedno jídlo, na které máte chuť. Na takový den se budete jednak těšit a jednak se zbavíte výčitek.
 

  1. Jezte dostatečně a plnohodnotně

Pokud jíme málo, tak se zaručeně brzo dostaví chutě na vybrané potraviny, často na sladké. Poroto je důležité denní příjem nepodhodnocovat, ale dopřávat si kvalitní a průmyslově nezpracované potraviny. Zároveň nezapomínejme na pitný režim a dostatek bílkovin.

 

  1. Zaměřte se na to, co můžete do jídelníčku přidat, místo toho, co vše z něj chcete vyřadit

Jak už jsme zmiňovali výše, tak přísná restrikce nikam nevede. Museli jste se vzdát například svého oblíbeného koláčku, který jste si rádi dopřávali ke svačině a teď místo něj chroupete suché rýžové chlebíčky se šunkou? Co se takhle vrátit k tomu koláčku, ale přidat k němu řecký jogurt či protein, čímž dodáte dávku bílkovin a vytvoříte tak plnohodnotnou svačinu? Kreativita a flexibilita vás v tomto směru dovede mnohem dál než omezování a zákazy.

 

  1. Kontaktujte odborníka

Ačkoliv bychom mnohdy všechno rádi zvládli sami, občas si musíme přiznat, že na to nestačíme. Říct si o pomoct není nic, za co bychom se měli stydět, ba naopak – pokud najdeme někoho kdo nám rozumí a pomůže nám vyřešit náš problém, dostaneme se k cíli mnohem rychleji a třeba i získáme parťáka, který nás bude motivovat.


Poslední změna: 13.05.2022 - 11:22 Zpět
Kolik denně utratíte za jídlo?
  • Snídaně 50,-
  • Dopolední svačina 30,-
  • Oběd 120,-
  • Odpolední svačina 30,-
  • Večeře 100,-
  • Příprava jídla 30,-
  • Celkem 360,-

Ušetřete čas a energii na přípravu a peníze za nákup surovin.
Zdravé krabičky již od 259 Kč/den s dovozem ZDARMA.


Vybrané příběhy zákazníků

Lucie Úřednice
Zobrazit
Lýdie důchodce
Zobrazit
Karel Podnikatel
Zobrazit
Milan IT technik
Zobrazit

Recenze našich zákazníků

Robert (Frýdek Místek)

Děkuji za dovoz krabiček, s jídlem jsem naprosto spokojený. Vyhovují mi jak porce tak možnost dovozu na kliku, nemusím tak být vždy u předání. Ze začátku jsem měl trošičku problém zvyknout si na pravidelnost, ale nyní mi to již takto naprosto vyhovuje. Doposud mi téměř vše chutnalo, takže bych rád v odběru pokračoval i v následujícím roce.

Adéla (Ostrava)

Dobrý den, abych se přiznala, krabičky jsem si objednávala s vidinou, že ne vše zdravé mi bude chutnat. Teď můžu s lehkosti říct, že mé obavy byly zbytečné. Všechny jídla od vás mi chutnají a přešly mne chutě na smažená a nezdravá jídla. Za mne určitě doporučuji.

Marcela (Ostrava)
Dobrý den,
chtěla bych pochválit Vaše KRABIČKY- jste spolehliví, jídlo chutné a rozmanité. Při hubnoucím režimu, který jsem zvolila, jdou kila dolů. Nemusím se navíc starat, zda mám to či ono nakoupeno a čas strávený dříve v obchodě a přípravou jídla, mohu nyní věnovat relaxu po mé pracovní vytíženosti. Navíc vím, že jím pestrou a vyváženou stravu.
Marcela, Ostrava
zobrazit všechny recenze
Jídelní lístek Pátek 01.07.2022

Snídaně: Bulka špaldová, sýr, paprika a salát
Svačina 1: Zeleninový salát s jogurtem
Oběd: Svíčková na smetaně, celozrnný knedlík
Svačina 2: Šunka plněná sýrovo-žampionovou směsí
Večeře: Vepřové maso na kapustě, vařené brambory
6. jídlo: Tmavý toustový chléb s cottage

Zobrazit týden Skrýt
Jídelní lístek
Klientská zóna

Zaregistrujte se do naší klientské zóny a získejte přehled nad svými objednávkami.

Zaregistrovat se Skrýt
Klientská zóna